LITERATURA MUNDO - ACTIVIDADES ANTERIORES

2011, 2012, and 2013: participation in the Summer session of the Institute of World Literature, respectively in Beijing (one student), Istanbul (one student), and Harvard Universities (one seminar leader, one student).

2011, 2012, and 2013: invitation to scholars: David Damrosch (Harvard U); Martin Puchner (Harvard U); Karen Thornberg (Harvard U); David Jackson (Yale U); Wiebke Denecke (Boston U); Zhang Longxi (Hong-Kong U); Zhao Baisheng (Beijing U); Paulo Horta (New York U at Abu-Dhabi).

2012: protocols were established with UNESCO and Project ELiCa ((University and School for a European Literary Canon)[ Ref. 2010/0782/001/001 CUP7 COOP7].

2012: Workshop: (Literatura-Mundo e Inovação Pedagógica: Fundamentos e Práticas de Leitura FLUL), 1st edition.

2012 – Intensive course taught on World Literature in Portuguese at PUC Porto Alegre (Brazil).

2012-2013: the Project was presented in international conferences taking place at the following Universities and institutions: Gulbenkian Foundation; U Abu-Dhabi; U Roma (La Sapienza); U São Paulo; Real Gabinete de Leitura (Rio de Janeiro); U Aveiro; U Porto; U Stockholm.

2013: Workshop: Literatura-Mundo e Inovação Pedagógica: Fundamentos e Práticas de Leitura (FLUL), 2nd edition.

2013: a special issue of the Spanish journal of the Comparative Literature Association, 1616. Anuario de Literatura Comparada, devoted to “World Literature in Portuguese”, had as its guest-editor Helena Buescu. Six essays were published: Helena Buescu; Paulo Horta; Stefan Helgesson; Alva Teixeiro; Inocência Mata; Maria Graciete Silva.

conteúdos: © 2006 - 2018, Centro de Estudos Comparatistas